Online markedsføring

Komplet online markedsføring

Med vores online markedsføringstilbud får du løbende implementering, udvikling og optimering af din digitale marketing på tværs af forskellige medier og kanaler. Hver måned arbejder vi med de tiltag, som giver dig det størst mulige afkast – strategien er langsigtet, men du ville kunne mærke effekten fra start. Måden, du får udviklet din online markedsføring på, er gennem automatiseringer. Det betyder, at vi opsætter vedvarende og målrettede systemer, som virker nu og i fremtiden. Det giver en udviklingsproces, hvor du måned efter måned får bygget lag på lag oven på dit marketing-setup, så du kan nå dine nuværende samt fremtidige målsætninger. Og vi sørger for hele processen fra produktion af indhold til opsætning af systemer og annoncer, så du kan bruge din egen tid på det, du er bedst til.

Og ved hver måneds udgang sørger vi for, at du har det fulde overblik. Du får en udførlig rapport over, hvad vi har gennemført samt resultater, og hvad fokus for næste måned vil være.

Priser

10 timer

kr.
6.995
/måned

Komplet online markedsføring

Marketing automation
Betalt annoncering
Organisk markedsføring
E-mail-markedsføring
Support/sparring

 

Du får:

Minimum 10 timers konkret udvikling hver måned (dvs. rapportering og planlægning ikke tæller med i timeforbruget)

God til:

Opstart af samarbejde
Mindre annoncebudget

Start her

20 timer

kr.
12.995
/måned

Komplet online markedsføring

Marketing automation
Betalt annoncering
Organisk markedsføring
E-mail-markedsføring
Support/sparring

 

Du får:

Minimum 20 timers konkret udvikling hver måned (dvs. rapportering og planlægning ikke tæller med i timeforbruget)

God til:

Opgradering af eksisterende samarbejde
Virksomheder med flere forretningsben
Større annoncebudget

Start her

Du kommer igang ved at kontakte os til en uforpligtende samtale om din virksomhed og dit potentiale. Du kan ikke komme til at købe noget – eller bruge penge – hos Bukephalos Media, uden at vi har en klar aftale om det. Tøv derfor ikke med at kontakte os. Du kan læse mere om processen fra første kontakt til muligt samarbejde her – vi tilbyder dig kun et samarbejde, hvis vi mener, at vi kan skabe (nok) værdi for dig.

Marketing automation

Automatisering og systematisering af din markedsføring, der bringer din virksomhed til nye højder måned efter måned

Marketing Automation betyder for dig, at vi baserer udviklingen af din markedsføring på automatiseringer. Det giver dig en udvikling, hvor der bliver bygget lag ovenpå lag af din online markedsføring hver måned. Og det giver dig et system, som arbejder for dig dag og nat – selv når/hvis vi ikke skal være samarbejdspartnere mere.

Automatisering af online markedsføring er god markedsføring. Et gennemarbejdet markedsføringssystem baseret på automation sikrer dig, at du er positioneret over for dine (potentielle) kunder, når de har brug for dig, og når de er mest tilbøjelige til at reagere på dine målrettede budskaber. Og det er en essentiel pointe: Marketing Automation skaber bedre online markedsføring, fordi den er personlig, relevant og målrettet. Med andre ord er den til gavn for modtageren i stedet for den klassiske annonce, der ofte indeholder et generende aspekt i sig, fordi timingen, budskabet eller produktet/servicen ikke passer modtageren (tænk blot på fjernsynsreklamer).

Markedsføringen bliver personlig, relevant, målrettet og effektiv, fordi den er udgjort af en automatiseret proces, hvor den rammer den rigtige modtager med det rigtige budskabdet rigtige tidspunkt. Det taktiske værktøj til at opnå Marketing Automation er at analysere og definere 3 særlige områder i forhold til din forretning:

 

1. Målgrupper
Tydeligt og ”snævert” definerede persongrupper, som kan tiltales specifikt

Fx kan kunden, der har forladt kurven på en webshop uden at færdiggøre ordren, rammes konkret med en opfordring til at afslutte ordren nu og opnå en fordel (fx rabat)

 

2. Kunderejsen
Stadier og påvirkninger i kundens beslutningsproces fra interesse til eftersalg/fastholdelse

Se eksempel på digital kunderejsemodel herunder

 

3. Systemregler
Markedsføringssystemet skal vide, hvad det ikke må gøre

Det klassiske eksempel er systemet, som ikke har fået en regel, der hedder, at en kunde, der netop har købt, ikke umiddelbart efter købet må modtage en rabatkupon – det virker nærmest som en provokation

 

Efter at have forstået og kortlagt disse 3 områder af din virksomhed, så handler det om at systematisere udviklingen på en måde, så den så hurtigt som muligt hjælper dig med at nå dine forretningsmål – både på kort og lang sigt. Det handler om at plukke de lavthængende digitale frugter først, imens den langsigtede plan holdes for øje.

Dette leder til de forskellige former for online markedsføring, som har hver sine fordele og ulemper, muligheder og begrænsninger i forhold til de 3 områder. Måden at komme begrænsningerne og ulemperne til livs på er ved at lade de forskellige former for online markedsføring række ind i hinanden og bidrage til hinanden. Det skaber synergieffekter, som gør dit markedsføringssystem mere profitabelt. Og det skaber sikkerhed for, at dit forretningsgrundlag ikke forsvinder, selvom der skulle komme omstændigheder, der gør, at du pludselig står svagere på en af områderne inden for online markedsføring (skrækeksemplet for mange er, at deres Facebook-side måtte blive lukket). Sørg derfor for at få skabt et så bredt markedsføringssetup, som det giver mening for din virksomhed. Læs om de 3 kategorier, vi har valgt at inddele online markedsføring i, herunder: Betalt annoncering, organisk markedsføring og e-mail-markedsføring.

 

Selvfølgelig skal alt og kan alt ikke automatiseres – det er heller ikke formålet med Marketing Automation. Marketing Automation handler om at skabe en skalerbar markedsføring for dig, som ikke er begrænset af manuelt arbejde. Hvis det med fordel kan automatiseres, så skal det automatiseres. Det er den bedste investering for dig – både nu og i fremtiden!

Betalt annoncering

Betalt annoncering betyder, at du køber annonceplads hos et medie – og i de fleste tilfælde en platform, fx Facebook. Det smarte ved betalt online annoncering er, at den – som udgangspunkt – er præstationsbaseret. Du betaler kun, når annoncen leverer et konkret resultat. Og det er en drastisk ændring ift. mere traditionelle markedsføringsmetoder, som var svære at måle på. Med betalt online annoncering ved du, hvad du får, hvad det koster, og hvordan det virker.

Vores primære kilder til betalt annoncering er:

Google Ads (tidligere AdWords), som består af søgeannoncer, der vises i søgeresultaterne på Google. Google Ads består også af ”Shopping”-annoncer, som er et must, hvis du har en webshop. Det består af annoncering på YouTube, og det inkluderer ”Display”-annoncering hos Googles Displaynetværk (fx er nogle af annoncerne på TV2.dk fra Google Ads).

Facebook Ads, som består af forskellige kampagnemålsætninger – kendskab, overvejelse eller konvertering, der giver forskellige annonceringsmuligheder på deres platforme. Med Facebook Ads kan dine annoncer vises på Facebook, Instagram, Messenger og ”Audience Network” (eksterne apps og hjemmesider).

LinkedIn Ads, som i høj grad består af de samme funktioner som Facebook Ads, men adskiller sig markant ved at være en professionel platform – dvs. brugen af LinkedIn er mere erhvervsfokuseret. Desuden stiller LinkedIn Ads også andre budgetkrav, men kan i mange tilfælde også levere en højere kvalitet af leads.

“Den jævnlige betaling til Google og Facebook er aldrig en fornøjelse. Men den månedlige statusrapport fra Bukephalos, der viser, hvor stor en del af butikkens omsætning, der kommer fra de to kanaler, gør det tydeligt, at det er god forretning.”

Hanne Bang

Ejer, Frøken Bang

Synergieffekter

Den sande værdi ved betalt annoncering (og online markedsføring i det hele taget) kommer ved at bruge de forskellige platforme og muligheder til at skabe synergieffekter. Det kræver, at de forskellige platformes styrker udnyttes og deres svagheder undgås.

En simpel annonceringsopsætning, der udnytter platformenes styrker, kunne se således ud:

 

1. En brandingkampagne på Facebook Ads, som skaber kendskab til dit produkt overfor de personer, der er relevante for din virksomhed
Brandingkampagnen afføder en nysgerrighed hos modtageren, som går på Google for at søge mere information om dit produkt

 

2. På Google møder modtageren din Google Ads-søgeannonce blandt søgeresultaterne, som får vedkommende til at klikke sig ind på din hjemmeside
Inde på din hjemmeside bliver den besøgendes adfærd registreret, og denne person er ikke klar til at købe dit produkt og forlader siden igen

3. Efter at have besøgt din hjemmeside bliver vedkommende ramt af retargeting-annoncer (genaktiveringsannoncer) gennem Facebook Ads, som modner personen til at købe dit produkt

Du kender med garanti disse retargeting-annoncer, som du vil have modtaget, hvis du har besøgt en webshop, der sælger tøj, hvorefter det tøj, som du har kigget på, vil blive vist i dit Facebook-feed, hvis du ikke købte det

Og selvom opsætningen er simpel, så virker den!
Vores samarbejdspartner, der har en webshop, hvor vi bl.a. har lavet denne opsætning, får disse resultater:

6x

pengene igen

382%

højere omsætning

Organisk markedsføring

Organisk markedsføring er alle de tiltag, der kan laves, som ikke er baseret på et annoncebudget. Hos Bukephalos Media betyder organisk markedsføring: Søgemaskineoptimering, dataindsamling og analyse, content marketing og profiloptimering. 

Søgemaskineoptimering handler om at skaffe dit website gode placeringer i søgemaskinerne på søgninger, der er relevante for din virksomhed. Der er enormt mange tilgange til søgemaskineoptimering (forkortet SEO), og det kan ofte virke kompliceret. Vi gør SEO enkelt, effektivt og eksekverbart gennem følgende tilgang: Søgemaskineoptimering drejer sig om at tilfredsstille en brugers søgehensigt. Det betyder, at det er en forudsætning, at din hjemmeside har noget indhold, der giver søgeren en god løsning på deres søgehensigt. Desto bedre din hjemmeside kan løse brugerens grund til at søge, desto nemmere vil den have ved at blive placeret godt på søgetermen. 

Derfor deler vi SEO op i to grene: 1) Intern søgemaskineoptimering og 2) ekstern søgemaskineoptimering. Intern SEO er alle de ting, som kan optimeres på selve hjemmesiden. Det er gode og unikke tekster, billeder og videoer. Det er korrekt opsætning af metainformation som sidetitler, metabeskrivelser og mikrodata. Det er hastighedsoptimering, så hjemmesiden indlæser hurtigt. Og det er godt design med nem navigation for brugeren. Ekstern SEO handler om de ting, som man kan gøre på eksterne hjemmesider for at forbedre ens egne rangeringer. Dette arbejder består primært i at få andre hjemmesider til at lave et link fra deres hjemmeside til din hjemmeside. Grunden til, at det er effektivt i forhold til søgemaskineoptimering er, at man skal forstå et link som en anerkendelse til sin hjemmeside for, at indholdet er godt og brugbart. Desto flere indgående links ens hjemmeside har, desto mere anerkendt er den, og desto højere vil søgemaskinerne derfor placere den i søgeresultaterne. 

Dataindsamling og analyse handler om at sætte de rigtige sporingsværktøjer op og til at få de forskellige systemer – og deres algoritmer – til at hjælpe hinanden. Fx vil Facebooks og Googles annonceringsalgoritmer have stort effekt af at forstå dine brugeres adfærd på sitet, fordi de bedre i så fald bedre vil kunne forstå, hvilke af dine hjemmesidebesøgende, som fx ender med at blive kunder. Med god dataindsamling vil det også være nemt og overskueligt at analysere markedsføringens effektivt, så det bliver klart, hvilke områder der skal op- og nedprioriteres. Den gode dataindsamling sker gennem fx Google Analytics og Facebook Analytics.

Content marketing handler om at skræddersy et specifikt stykke indhold til en specifik målgruppe, hvor fokus ofte vil være at have en hjælpende tilgang i stedet for en sælgende tilgang. Et nærliggende eksempel kunne fx være en artikel på Bukephalos.dk, der hedder “Sådan laver du selv nem og effektiv SEO på dit website” Grunden til at dette indhold har stor effekt  også på salgssiden – er at det iscenesætter din virksomhed i en ekspertrolle, samtidig med at det i langt højere grad er indhold, som folk har lyst til at dele – og det betyder flere besøgende. 

Profiloptimering handler om at skabe en professionel rød tråd på tværs af hele din virksomheds digitale profil, som afspejler jeres værdier og jeres måde at bruge det pågældende medie på. Konkret betyder dette punkt oftest, at SoMe-profilerne (Facebook, LinkedIn, etc.) skal have en gennemgang, hvor både grafik og tekst samt indstillinger skal opsættes. 

“Det er fedt at se, at Google belønner det arbejde, der er blevet gjort af Bukephalos. Hver måned kommer en stor del af webshoppens omsætning fra organisk trafik.”

Bjarne Toft Hansen

Malermester, MestersMaling.dk

Søgemaskineoptimér dig til uendelig ROI 

Søgemaskineoptimering i dag vil sjældent give dig et bedre resultat i morgen, men hvis din tidshorisont er bare lidt længere, så kan SEO meget vel blive den mest profitskabende marketingkanal for din virksomhed. Grunden er ligetil: Din trafik fra SEO er ikke begrænset af et fastsat annoncebudget, og med gode placeringer på relevante søgetermer, så sørger du for at placere dig foran (alle) personer, som aktivt søger efter noget, som du kan hjælpe dem med. 

Søgemaskineoptimering er en proces. Det er ikke en engangsopsætning, og det er sjældent “bare lige at trykke på et par knapper”. Det kræver vedvarende optimering, og det kræver, at dit website bliver ved med at matche overens med den hensigt, som de besøgende fra søgemaskinerne måtte have.

Gør SEO til en langsigtet proces, så får du det bedste afkast over tid.

En vilkårlig måned fik en af vores samarbejdspartnere følgende organiske resultater som følge af SEO:

3.415

flere besøgende

38.189 kr.

højere omsætning

Email-markedsføring

Paraderne kommer straks i vejret, når det kommer til e-mailmarkedsføring. Men de kan roligt komme ned igen. E-mailmarkedsføring er en af de digitale kanaler, som har bevist sit værd i absolut længst tid. Og en af de vigtigste grunde til at investere i e-mailmarkedsføring er, at det er en kanal, som du har fuldt ejerskab over – fx til forskel fra Facebook. Vi oplever ofte en af to væsentlige barrierer:

1) Bekymret for at spamme

Og/eller

2) Svært eller for sent at komme igang

Begge barrierer er ganske reelle. Men med den rette tilgang bliver de nemme at overkomme. E-mails får karakter af spam, hvis de ikke er relevante. Hvis dine e-mails derimod er relevante og veltimede, så vil din målgruppe tage godt imod dem – og så bliver det næsten også umuligt at sende for mange mails. Tænk på, at det er personer, der aktivt har bedt om at modtage e-mails fra dig. Du får dem til at bede om at få e-mails fra dig ved at give dem værdi. Desto højere værdi, desto flere tilmeldinger. Balance er imidlertid nøgleordet her, da det ikke i sig selv er et mål at have en så stor e-mailliste som muligt, men snarere en så god og relevant liste som muligt. Derfor skal den tilbudte værdi være i overensstemmelse med hele forretningen. Og det er langt fra for sent at starte med at indsamle e-mailtilladelser. Fordelen ved at starte i dag er, at du samtidig kan sikre dig, at indsamlingen er GDPR-kompatibel.

Vi arbejder med automatiserede e-mailflows (systemer, som bygger på betinget logik – fx hvis bruger gør 1 får de mail A, hvis ikke de gør 1, får de mail B), CRM-systemer (her styres kontakter samt e-mailudsendelser – fx MailChimp eller ActiveCampaign), Lead Scoring (system til at rangere dine brugeres stadie i deres kunderejse – som automatiserede hændelser kan reagere på) og Leadgenerering (indsamling af e-mailadresser med tilladelse til online markedsføring).

“Automatiserede e-mails giver ro i maven og penge på bundlinjen. I perioder, hvor der ikke er så meget tid til at lave nyhedsbreve, så er det rart, at det faste e-mail-system arbejder videre. Og statistikken viser, at det også er effektivt til at drive salg!”

Hanne Bang

Ejer, Frøken Bang

Automatisk vs. manuelt

E-mails er som skabt til automatiseringer. Du har fuld kontrol over kanalen, og der er ikke nogle budgetkrav. Og automatiserede e-mails virker, fordi de rækker direkte ind i kunderejsenHvor manuelle mails har udfordringer med timing og i visse tilfælde relevans, så møder en (god) automatiseret mail altid kunden, hvor hun er. 

 

Automatiserede mails, der altid virker: 

 

  • Velkommen 
    • Mail(s), der byder personer velkommen til e-maillisten, når de har tilmeldt sig, virker altid. 
      • Læg mange kræfter i indholdet, da det oftest er den mail i hele dit setup med den højeste åbningsrate 
  •  Eftersalg 
    • Mail(s), der følger op på en afsluttet ordreDet er oplagt at bede kunderne om en bedømmelse (enten offentlig eller privat). Og hvis de er veltilfredse, så kan det være en rigtig god ide at opfordre til at dele deres oplevelse med købet (“Ambassadør”-stadiet i kunderejsemodellen) 

100%

relevant og værdiskabende

Tilkøb til online markedsføring

Tilkøb, som ikke er er inkluderet i vores samarbejdsaftale, men som kan være nødvendige og værdifulde for din virksomhed. Vores tilkøb er kun tilgængelige for faste samarbejdspartnere.

Linkbuilding+

fra 1500 kr/måned

Linkbuilding, som er en gren af søgemaskineoptimering, er allerede inkluderet i vores faste markedsføringstilbud. Dette tilkøb – ”Ekstra linkbuilding” – er til dig, der har brug for at sætte ekstra skub og kvalitet i din søgemaskineoptimering. Linkbuildingen tager udgangspunkt i, at en overvejende del af det faste beløb vil blive brugt på at købe adgang til udgivelser, hvor links til din hjemmeside vil være relevant – den sidste del af beløbet dækker forbrug på tekstforfatning.

Webhosting

fra 3000 kr/år

Du kan samle din hostingløsning hos os, hvis du har en WordPress-hjemmeside. Vi har lynhurtige servere, der sikrer dig hurtig indlæsningstid af din hjemmeside. Vi holder din hjemmeside opdateret. Og vi hjælper dig med den support, som du måtte have brug for.
Du får et stærkt hostingsetup, og du kan selvfølgelig også have dine mails med i aftalen.