Søgemaskineoptimering

Vi ved det godt: Når vi søger på noget – på fx Google – så kommer vi sjældent om på side 2 i søgeresultaterne. Ja, faktisk ser vi sjældent andet end de første par resultater, før vi har klikket os videre. Derfor er det vigtigt at have gode placeringer på ens nøgleord. Men hvilke søgefraser bør din hjemmeside rangere på? Og hvordan kommer du til tops med dem? Svarene på disse spørgsmål er ikke altid så soleklare, da der er et hav af faktorer, der har indflydelse på den mest formålstjenlige søgemaskineoptimeringsstrategi. Hos Bukephalos Media har vi god erfaring med at hjælpe hjemmesider til tops i søgeresultaterne på de rigtige nøgleord og søgefraser. Vi kender de hurtige tricks. Vi ved, hvad der skal til for vedvarende succes. Og vi ved, hvordan din tid og dit budget skal bruges mest effektivt.

Selvom der er mange tekniske aspekter i søgemaskineoptimering (SEO), så mener vi, at søgemaskineoptimering sagtens kan være gennemsigtigt og forståeligt – selv for personer uden forudgående kendskab til emnet.

Klare holdninger til søgemaskineoptimering

SEO-branchen har til tider haft et broget ry. Derfor har vi klare holdninger til, hvordan vi arbejder med søgemaskineoptimering, og vi laver gennemsigtige aftaler med dokumentation, hvor du ved nøjagtigt, hvad der bliver betalt for. Derfor bruger vi også altid tid på grundigt at forklare, hvad vores arbejde består af, og hvordan vi udfører det.

Grundlæggende mener vi, at søgemaskineoptimering ikke (primært) handler om at tilfredsstille Google (og de andre søgemaskiner), men i stedet handler om at gøre brugeroplevelsen så god som mulig. Inden, du anklager os for at være SEO-utopister, så er der en hel klar pointe ved at have denne grundholdning til søgemaskineoptimering: Den er langtidssikker!

Holdbar SEO og glade besøgende

Vores SEO-filosofi er holdbar, fordi den er baseret på selve grundkernen i søgemaskineoptimering: Søgemaskinerne vil gerne vise de bedste resultater til deres brugere. Derfor vil vores fokus aldrig være på at udarbejde tvivlsomme løsninger, der måske har sin merit lige nu, men ikke vil have det i fremtiden. På den måde mener vi også, at du får mest værdi for pengene. Og det kan også gøre dig mere rolig, når Google ruller en af deres fremtidige algoritmeopdateringer ud.

Selvom vores arbejde med søgemaskineoptimering er koncentreret omkring at skabe gladere besøgende på din hjemmeside, så er en væsentlig del af optimeringen også eksternt funderet. Eksternt skal i denne sammenhæng forstås som arbejde, der ikke finder sted direkte – internt – på hjemmesiden. Dette arbejde består i høj grad af at bygge links til din hjemmeside. Linkbuilding. Umiddelbart kan det måske lyde selvmodsigende i forhold til vores klare holdning til, hvad søgemaskineoptimering skal (og bør) bestå af, men det behøver det bestemt ikke være. Igen handler det om at få skabt solide, holdbare og relevante links. Begrundelsen er simpel: Et link kan forstås som en anbefalende henvisning. Des flere relevante hjemmesider, der linker til din, des mere troværdig vil din hjemmeside fremstå. Og gode links kan også i sig selv skabe mere trafik til din hjemmeside.

Skal vi hjælpe din hjemmeside til tops i søgeresultaterne? Så kontakt os med det samme og få et uforpligtende tilbud! Selvom søgemaskineoptimering er et vedvarende arbejde, så kan det godt gå hurtigt, og det behøver heller ikke vælte budgettet.